dimecres, 26 de gener del 2011

Amb Cent cretins n'hi havia prou


No he llegit el llibre de Quim Monzó en què es basa la pel·lícula de Ventura Pons, però... què voleu que us digui... crec que estem d'acord que si en lloc de Mil cretins, en fossin cent, tampoc no passaria res.

Si els quinze contes es reduíssin a la meitat, eliminant tota la segona part, potser hauria estat millor. (Maria)

O potser si, mantenint els 15 relats, els hagués fet més curts (el Pons), potser la pel·lícula, amb menys metratge, hagués explicat el mateix i sense avorrir al personal.

Comentaris positius, però, per a algunes de les històries, que són excel·lents, sobretot les de la primera part. Fantàstica la de la Julieta Serrano, la del Francesc Orella, la del Joan Crosas o, fins i tot, la del mític Joan Borràs (recordeu "La Granja"?). (Carles)


6 comentaris:

Sergi ha dit...

A mi Monzó no m'acaba de fer el pes. Ja van fer una pel·li de 'El perquè de tot plegat', crec, i trobo que una mena de literatura així és del tot innecessària portar-la al cinema. Però contra gustos...

El porquet ha dit...

A mi em va passar el mateix amb la peli d'"El perquè de tot plegat". Fluixa, fluixa i fluixa. Tant que aquesta no l'aniré a veure pas.

I és que Ventura Pons el trobo sobrevalorat, la veritat. No m'agrada res del que he vist que ha fet. I això que vaig participar d'extra en una pel·lícula seva "Amor idiota"... insofrible a més no poder.

òscar ha dit...

A mi Monzó m'agrada. I molt. Si no volten per casa tots els seus llibres deu ser que algun amic m'ha pispat el que no hi és.

Explicada la meva militància monzonianna, diré que "Mil cretins" és dels pocs llibres de ell que m'han decebut. El vaig trobar insípid, poc ocurrent i amb històries que no m'enganxaven. Com tot, potser va ser el moment d'agafar-lo, l'estat d'ànim o vés a saber el què.

L'adaptació de "El perquè de tot plegat" al cinema em va deixar fred fred. Per tant, ni hi penso tornar a caure amb aquesta.

Garbí24 ha dit...

no puc opinar perquè no he vist res...però tampoc em cau massa bé el Quim

sànset i utnoa ha dit...

Ara no sé si llegir-lo/veure-la o no...

*Sànset*

Tu, jo i l'Otis ha dit...

XeXu, a mi el llibres del Monzó m'agraden. A en Carles li agraden molt. Però coincideixo que potser no és una literatura gaire cinematogràfica.

Porquet, has fet d'extra?? Ja ens explicaràs l'experiència!! "El perquè de tot plegat" no l'he vista...

Òscar, bona decisió. Si ja el llibre no et va convèncer...

Garbí, és un personatge que no deixa fred, oi? Fa poc vam veure una expo seva al Santa Mònica molt interessant.

Sànset, en general les opinions no són gaire positives...