dimecres, 29 d’abril del 2009

Col.laboració amb el 104è joc literari d'en Tibau

Fa uns dies la Maia em va fer descobrir aquest bloc fantàstic: Tens un racó dalt del món. A través d'ell, l'escriptor Jesús M. Tibau ens proposa periòdicament diferents jocs literaris.

Avui que puc, faig la meva petita aportació.




- Hola
- (silenci)
- Ei, hola!
- Ah, hola, no t’havia sentit.
- Ja ho veig, has trigat molt a respondre.
- Ai, perdona...
- Què fas aquí dalt?
- Llegeixo.
- Ah. I t’has d’enfilar dalt d’un arbre per llegir?
- No necessàriament, però aquí dalt s’hi està molt fresquet. I la mare no m’empaita, quan sóc aquí.
- Fa una estona et cridava...
- Ostres, no!
- Sí, no recordo què deia. Què llegeixes?
- És un llibre d’aventures molt xulo. Quan acabi te'l deixo.
- Ah... jo és que no llegeixo gaire.
- No? Per què?
- Llegir és avorrit.
- Què dius ara!
- Sí, a mi m’ho sembla.
- Nooooo!! T’equivoques!!
- Fffff... no sé què dir-te. A mi no m’ha agradat mai.
- No? Llavors no llegeixes mai? No t’ha atrapat mai un llibre? No se t’ha fet tard i fosc mentre devoraves pàgines i pàgines, absort i encisat per una bona lectura? No t’has enganxat a una història tant intrigant que fa que no puguis deixar el llibre fins que no s’acabi el capítol? No t’has perdut mai en móns de fantasia, d’amor, de misteri, de terror, o en il·lustracions fantàstiques i plenes de color?
- Ai... no.
- Doncs no saps el que et perds. Puja dalt de l’arbre amb mi, que llegirem junts.